728x90 AdSpace

SON YAZILAR
30 Aralık 2014 Salı

GECE LXXVIII


15 Eylül 2014
Pazartesi

Bir süredir okuma ve yazma ritmimde bozulma oldu. İstediğim düzeyde okuyamadığım gibi yeterli diyebileceğim bir yazma hızından da uzaklaştım. Bunda en büyük etken iş hayatımda yoğun bir döneme girmiş olmam. Aslında zihnimde bir sürü düşünce dönüp duruyor, fakat bunları kâğıda dökmekte zorlanıyorum. Özellikle okuma yan yolları açan kitaplar üzerine yazmayı planladığı bir deneme var. Bu deneme için birkaç farklı taslak oluşturdum zihnimde. Bu düşünce bana son zamanlarda okuduğum iki kitap nedeniyle geldi. Daha önce de adını andığım Yeraltına Mektuplar kitabındaki her bir mektup beni farklı yazarlara ve kitaplara taşıyor. Özellikle Anita Sezgener’in Vüs’at O. Bener’e yazdığı mektup nedeniyle Bay Muannit Sahtegi’nin Notları’nı yeniden elime alma ihtiyacı hissettim. küçük İskender’in Bir Delinin Ot Defteri adlı deneme kitabındaki bir yazı nedeniyle de Orhan Veli’nin şiirlerine yöneldim. Okuma yan yolları açan kitaplar çoğunlukla deneme kitapları oluyor benim için. Enis Batur bu konuda en çok okuma yan yolu açan yazarların başında geliyor. Kendisinin de bu konudaki okur profili için kullandığı “sokulgan okur” tabiri dikkatimi çekmişti. Son okuduğum kitaplardan biri olan Ferit Edgü’nün Tüm Ders Notları da birçok farklı yazara, şaire, düşünüre, ressama yönlendirmesi açısından oldukça önemli. Selçuk Altun’un hem Kitap İçin’lerini hem de romanlarını bu kategoride ilk sıraya almakta bir sakınca görmüyorum. Yönlendirmelerini takip eden okurların iyi bir okur mertebesine yükseleceğinden hiç şüphe yok. Aslında okuma yan yolları açan önemli bir etken de öneri listeleri bana kalırsa. İyi kitaplara ulaşmak için öneri listelerini de önemsiyorum.
Bu konu hakkında daha detaylı bir düşünme sürecinin ardından bir deneme yazacağım. Tabii bu arada okuma ve yazma ritmime tekrar kavuşmam gerekiyor.

on5eylül’14gecesi edirne

Tuna BAŞAR
tuna başar

Jeewani is a freelance web designer and developer with a passion for interaction design.

Website: Premium Blog Templates

  • Blogger Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Item Reviewed: GECE LXXVIII Rating: 5 Reviewed By: Tuna BAŞAR