728x90 AdSpace

SON YAZILAR
30 Aralık 2014 Salı

EYLÜL'E MEKTUPLAR 5


22 Ocak 2013 Salı
İzmir

Sevgili Eylül,

Yine çok uzun zaman oldu sana yazmayalı. Artık yoğunluk nedeniyle sitem etmekten ben de sıkıldım. 2013 yılı ile birlikte yazma serüvenime yeni bir soluk getirmem gerekiyor. Bunun fazlasıyla farkındayım.
Bir süredir yazmaktan ziyade okumaya vakit ayırıyorum. Okunmayı bekleyen kitap sayısı öyle çoğaldı ki! Bu yılın başında okumayı planladığım kitapların listesini yayınlamıştım. Daha bu listeyi yayınlamamın üzerinden 15 gün bile geçmeden yepyeni kitaplar sıraya girdiler. Özellikle yeni yayınlanan kitaplar bu listede kendilerine hemen yer açıyorlar.
Enis Batur’un İçbükeyler serisinin Şehir Meydanında Fıçı Yuvarlamak adlı kitabını okurken serinin Merak Cemiyeti Tutanakları adlı kitabı çıkmış. Hemen edinip okumaya başladım. Bu arada Ferit Edgü’nün iki kitabı da ardarda yayınlandı: öykülerinden oluşan Giden Bir Kedinin Ardından ve Sel’in geceyarısı kitabı olarak Selma Gürbüz İçin Üç Yazı… Bir de Leylâ Erbil var tabii. Uzunca bir süre eserleriyle hiçbir ödüle katılmayan Leylâ Erbil, Füsun Akatlı Onur Ödülü ve Mersin Kenti Edebiyat Ödülü’nden sonra şimdi de PEN Öykü Ödülü’nü kabul etmiş. Bu nedenle Gecede’ye, Cüce’ye ve Hallaç’a geri dönmeyi düşünüyorum. Geçen yıl çıkan, hemen alıp okumak istediğim fakat bir türlü okuma sırası gelmeyen Kalan’ı da bu vesileyle okumalıyım.
Bir de belli dönemlerde yaşadığım yer değişiklikleri nedeniyle yeni kitaplara yönelmek zorunda kalıyorum. Malum okumayı düşündüğüm kitapları seyahatlerim boyunca yanımda taşımam mümkün değil. 10 gün boyunca İzmir’de olacağım için bu süreçte İzmir’deki bazı kitapları okumayı planlıyorum: J. M. Coetzee’nin Romancının RomanıSalâh Birsel’in Bay SessizlikEnis Batur’un Opera ve İlhan Berk’in Galata kitapları bunlardan bazıları.
Bu süreçte okumak beni yazmaya da sevk edecektir diye düşünüyorum.
Bir yandan da edebiyat dışındaki kültür-sanat etkinliklerine de vakit ayırmaya çalışıyorum. Çok uzun zamandır hayalini kurduğum bir etkinlik gerçekleşiyor İzmir’de bu aralar: dünya sanatını derinden etkilemiş bir ressamın resimlerinin İzmir’de sergilenmesi. Salvador Dali sergisi yaklaşık iki ay boyunca Ahmet Adnan Saygun Sanat Merkezi’nde sergilenecek. Geçen gün gittim sergiye, ama bir defa daha gitmek, daha detaylı bir şekilde resimleri incelemek istiyorum. Keşke sen de burda olsaydın da beraber gidebilseydik. Gerçi geçen sene İstanbul’da Tophane-i Amire’de yine bir Dali sergisine beraber gitmiştik ama sanat etkinliklerine seninle gitmenin tadı bambaşka. Gerçi sen oralarda benden habersiz birçok etkinliğe katılıyorsun, biliyorum. Bakarsın yakında ben de uzun süreliğine oralara gelirim.
Haberlerini bekliyorum. Sana daha fazla yazacağımın sözünü vererek en yakın zamanda görüşmek üzere diyorum. Sevgilerimle.

Tuna BAŞAR
tuna başar

Jeewani is a freelance web designer and developer with a passion for interaction design.

Website: Premium Blog Templates

  • Blogger Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Item Reviewed: EYLÜL'E MEKTUPLAR 5 Rating: 5 Reviewed By: Tuna BAŞAR