728x90 AdSpace

SON YAZILAR
29 Aralık 2014 Pazartesi

EYLÜL'E MEKTUPLAR 3


27 Aralık 2011 Salı
İzmir

Sevgili Eylül,

Uzun zaman oldu sana yazmayalı. Artık utanma boyutuna ulaşan bir durum nedeniyle, “yoğunluk” nedeniyle yeterince yazamadığımı biliyorsun. İş hayatındaki yoğunluk insanın gündelik hayatındaki birçok şeyi aksatıyor, ne yazık ki!
Sana en son yazdığımda Didem Madak’ın apansız, beklenmeyen ölümü nedeniyle kalemi elime almıştım. Senin sayende tanıdığım bir şairin kaybı seni yeniden anmama da sebep olmuştu. Hâlâ böyle ölümlerin acısı içimde. Seyhan ErözçelikAli Teoman kayıpları da aynı hissi yaşattı bana.
Bu aralar yeniden Leylâ Erbil okumalarına başladım. Seninle Leylâ Erbil edebiyatı üzerine de uzun uzun sohbet etmiştik eski yıllarda. Galiba seninle anmadığımız kadın yazar kalmamıştır.
Yeni romanı Kalan çıktığı için yeniden döndüm Leylâ Erbil’in önemli kitaplarına. Gecede’yi, Mektup Aşkları’nı, Cüce’yi, Hallaç’ı yeniden okuduktan sonra Kalan’ı okumayı planlıyorum.
Bir yandan da Ayfer Tunç’un Evvelotel’ini okuyorum bu aralar. Tabii doğal olarak Saklı’ya dönüşler yaparak. Zaten kitabın basımında ikinci bölüm Saklı’ya ayrılmış. Ayfer Tunç da Evvelotel’deki öyküleri Saklı’dan yola çıkarak yazmış. Özellikle Acılezzet isimli öyküyü tavsiye ederim. Eğer okumadıysan mutlaka oku!
Son mektubunda yeni kadın yazar önerilerinde de bulunmuşsun. Özellikle Birhan Keskin ve Gonca Özmen şiirleri benim de çok sevdiğim şiirler. Her iki şairin de şiirlerini defalarca okudum. Hatta Birhan Keskin’in Altın Portakal Şiir Ödülü’nü alan Ba kitabı için hazırlanan “Birhan Keskin Şiiri ve Ba” adlı kitap da sırada okunmayı bekliyor. En kısa zamanda okuyacağım.
Adını andığın şairler içinde Didem Gülçin ErdemHilal Karahan ve Aslıhan Tüylüoğlu’nun şiir kitaplarını da edindim. Henüz okumadım, fakat ilk fırsatta Perdesiz’i, Tepenin Önünde’yi, Yokuş Çıkan Su’yu ve Balkon Yalnızları’nı okuyacağım. Betül Yazıcı’dan da bahsetmişsin. İçimde Kirli Kuşlar isimli kitabını adıma imzalayıp gönderdiğini sanırım sana daha önce söylemiştim.
Zehra Betül isimli şair benim de dikkatimi çekti. Birçok dergide karşıma çıktı, fakat kendisi hakkında pek bilgim yok. Betül Yazıcı olabilir mi, diye ben de düşündüm.
Bir de Ayfer Tunç’un senaryo yazarlığından bahsetmişsin. Özellikle son dönemde Orhan Kemal’in romanından senaryolaştırdığı 72. Koğuş’u henüz izlemedim. Daha önce de Sait Faik’in öykülerinden bir senaryo yazmıştı. Araştırmaya değer!
Sevgili Eylül, bundan sonra daha sık yazmaya çalışacağımı bilmeni isterim.
Sevgilerimle.

Tuna BAŞAR
tuna başar

Jeewani is a freelance web designer and developer with a passion for interaction design.

Website: Premium Blog Templates

  • Blogger Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Item Reviewed: EYLÜL'E MEKTUPLAR 3 Rating: 5 Reviewed By: Tuna BAŞAR